Перейти до контенту

Режим дня – це важливо

 

Домашній режим для школяра..

Раціональний режим дня (РРД) – це чіткий розпорядок дня, який передбачає певну тривалість діяльності і відпочинку та чергування їх протягом доби з врахуванням статево-вікових та індивідуальних особливостей дитини (підлітка). РДД, як складова частина шкільного виховання є обов’язковою умовою гармонійного розвитку, зміцнення здоров’я, підвищення розумової і фізичної працездатності учнів. При дотриманні РДД формується певний ритм функціонування організму (динамічний стереотип), як врівноваженої системи умовних рефлексів. Продуктивність діяльності (коефіцієнт корисної дії) учнів, які дотримуються РДД значно вища ніж в тих, хто постійно його порушує. Дотримання РДД допомагає запобігти передчасній втомі та перевтомі під час розумової і фізичної праці.

При складанні РДД належить враховувати вродженні біологічні ритми учнів, особливо добові. Адже вночі, як відомо, знижуються показники функцій усіх систем організму, вдень, навпаки, інтенсивність обміну речовин, активність вегетативних систем значно зростає. Працездатність людини поступово зростає у вранішні години, досягаючи найбільшого рівня до 10 – 13 год. Після 14 год працездатність знижується, тоді до 17 – 18 години зростає.

Умови життя, навчальна і трудова діяльність школярів, іхній стан здоров’я і нахили звичайно різні. А тому єдиного добового режиму дня для усіх бути не може. Орієнтовний режим дня для учнів 5 – 6 класів може бути таким:

  • Прокидання, ранкова гімнастика, загартовуючі процедури, прибирання ліжка, туалет – 7.00;
  • Сніданок – 7.30;
  • Навчальні і факультативні заняття в школі – 8.20;
  • Дорога із школи додому (прогулянка) – 14.00;
  • Обід – 14.30;
  • Післяобідній відпочинок (прогулянка, аутотренінг рухливі ігри і розваги) – 15.00;
  • Підготовка уроків і позакласна робота – 17.00;
  • Перебування на повітрі – 19.30;
  • Вечеря і вільні заняття (творча діяльність, читання літератури, допомога сім’ї, музика) – 20.30;
  • Приготування до сну (прогулянка перед сном, туалет) – 21.00;
  • Сон – 21.30 – 22.00.

Основні гігієнічні константи раціонального дня учнів: виконання різних видів діяльності в суворо визначені часи, правильне чергування навчальної, трудової діяльності і активного відпочинку, регулярне харчування в одні і ті ж години, заняття фізичною культурою і спортом, корисне проведення часу (культура розваги), достатньо тривалий і повноцінний сон.