Допомога у підготовці до ЗНО

 

У пресі іноді з’являється інформація, що тестові завдання заважкі для випускників і за такий короткий проміжок часу майже неможливо не розгубитися і згадати величезний обсяг інформації. Але психологи, які добре знайомі з віковою психологією, заперечують такі побоювання. Адже пізнавальні процеси у цьому віці розвинуті дуже добре. Дитина у випускному класі вже добре вміє виділяти головне, бачити подібне і відмінне, добре вміє порівнювати, узагальнювати та диференціювати, міркувати та робити висновки, пригадувати потрібну інформацію.

Безумовно, що найважливішою запорукою високих балів на ЗНО є знання дитини з предмету. Однак і психологічна готовність впливає теж. Вміння опанувати своїми емоціями, керувати своїми почуттями в ситуації стресу, не розгубитися у важку хвилину не завадить нікому. Як же можуть батьки допомогти у кращій підготовці до ЗНО?

Звісно, сидіти і разом з дитиною повторювати навчальний матеріал – це зайве. А от допомогти психологічно налаштуватись на іспит, розрадити, заспокоїти – це ви не лише можете, а й зобов’язані.

Батьки   часто забороняють своїм дітям перед іспитом займатися спортом, спілкуватися з друзями «не по ділу», зачиняють удома, відбирають мобільний, вимикають   телевізор   чи   комп’ютер,   тобто   прагнуть   оберігати інтелектуальну діяльність свого сина чи доньки від сторонніх впливів. А бажано б було не   провокувати конфлікти, не нагнітати і без того напружену обстановку. Навпаки, потрібно емоційно захистити дитину – спокійно поговорити про життя, запросити на спільну поїздку чи прогулянку.

Батьки часто не задоволені тим, що дитина запрошує до себе друга чи подругу для спільної підготовки до тестування. Вважається, що в кращому разі вони просто теревенитимуть. Насправді ж, підготовка до іспиту вдвох мас безліч переваг, звісно, якщо поставитись до неї серйозно і сумлінно. Запам’ятайте, що вчитися удвох справді не можна, а от повторювати – навіть бажано. Це доцільно робити напередодні іспиту. Можна розподілити теми за інтересами, складністю, ступенем засвоєння: один розповідає те, що другий не вивчив. Робити це потрібно чітко, детально, емоційно, виразно. Таким чином дитина мимоволі запам’ятає матеріал, який колись полінувалася вивчити.

Обов’язково дбайте про режим дня , харчування дитини. Можливо, варто було б звільнити її від певних обов’язків по господарству. Але пам’ятайте, що фізичне навантаження теж корисне.

І найважливіше – постарайтесь,   щоб в родині панував спокій та порозуміння.   Розв’язання усіх конфліктів залиште на потім.

Успішне складання ЗНО – свято не тільки для дитини, але й для всієї родини. Але будьте готові до будь-якого результату. Навіть незадовільний, як вам здається , результат – це не трагедія, це досвід. Не махайте приречено руками, не вішайте ярлика «нездара» на свою дитину. Обговоріть те, що трапилося, і врахуйте цей досвід. По суті, наші діти не просто складають іспити з навчальних предметів, вони вчаться долати труднощі. Ця форма перевірки знань є випробуванням характеру, сили волі, уміння потрібної миті проявити себе, показати свої досягнення в певній галузі. Уміння не розгубитися, упоратися із хвилюванням – цього неодмінно треба вчитися.

Вірте в свою дитину, її здібності, знання. Дайте їй відчути, що ви її любите, розумієте і підтримуєте у будь-яких ситуаціях.

 

Бажаємо успіху на ЗНО!

Коментарі і розміщення посилань заборонено.

Комментарі закрито.